Van wie zijn jouw vergaderingen?

Als je in een wat grotere organisatie werkt, dan herken je het wel. Elk onderwerp dat iedereen aangaat en/of waar de belangen van de organisatie op het spel staan, is ondergebracht bij een staffunctionaris. Herkenbare taken zijn de (financiële) administratie, personele zaken, communicatie, inkoop en kwaliteit. Hoe zit het nu met vergaderen? Het staat vast dat we veel vergaderen. En ook dat bijna iedereen die in een organisatie werkt, hier mee te maken krijgt. Er gaat veel tijd en geld in om. Dus ook het belang van de organisatie is er mee gemoeid: wat leveren die tijdsinvesteringen eigenlijk op?

  • Wie ligt er wakker van vergaderen?
  • Wie voelt zich verantwoordelijk voor de kwaliteit en opbrengst ervan?
  • Wie denkt erover na om de vergadercultuur te verbeteren?
  • Wie zet veranderingen in gang?

Kijk eens hoe dat in jouw organisatie zit en laat het me weten. Ik ben benieuwd.

 

 

Print Friendly

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>